پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

لوگوهای مهم تغییر یافته 2013

0 166

دنیای طراحی لوگو بسیار هیجان انگیز و حساس هست. سالهایی که مشتریان بسیاری با یک نام و برند ارتباط برقرار میکنن، گاهی بخاطر مسایل تجاری، هنری یا حتی سیاسی، بالاجبار شرکتی رو مجبور به اصلاح لوگوی خودش میکنه. شرکتهایی که اسم و رسم بزرگتری دارن، مسیر مشکلتری رو هم در این اصلاحات طی میکنن. در اینجا به ده لوگوی مهم دنیا که در سال 2013 تغییر کردن نگاهی میندازیم. لوگوی قدیم در پایین و لوگوی اصلاح شده در بالای تصاویر قرار داده شده:

1- هواپیمایی آمریکن ایرلاین که سابقا توسط شرکت Futurebrand طراحی شده بود، در یک طراحی جدید تغییرات عمده ای کرد. عنوان در یک خط و نماد هواپیمایی بسیار کوچکتر از لوگوی قبلی ایجاد شد. شرکت طراحی کننده در زمینه تبلیغات و مدیریت برند فعالیت داره و دلیل این اصلاح جدید رو، خواناتر شدن کامل اسم هواپیمایی آمریکا دونست.

1

2- آی تی.وی که دومین مجموعه بزرگ پخش چندرسانه ای در انگلستان هست با رویکردی جدید به دنیای مدرن و استفاده از خطوط نرم و منحنی و همینطور رنگهای مختلف که نمادی از تنوع در پخش کلیپهای ویدئویی باشه توسط شرکت Rudd Studio مجددا اصلاح شد.

2

3- فیس  بوک هم دست به تغییری هرچند جزیی زد اما تقریبا 90 درصد کاربران متوجه اصلاح لوگوی این شرکت نشدن. مورد اول رنگ زمینه لوگو بود که تیره تر شد و مورد دوم، حذف خط پایه زیر نماد اصلی فیس بوک از اصلاحات لوگوی مشهورترین شبکه اجتماعی دنیا هست.

3

4- لوگوی مشهور اینستاگرام هم که کاربران بسیاری رو در این شبکه به خودش جذب کرده، به اصلاحات رسید. تغییر فونت نوشتاری و خواناتر شدن این لوگو توسط Mackey Saturday، اصلاحی کوچک اما هوشمندانه بنظر میرسه.

4

5- لوگوی جدید شرکت یاهو که البته از دید کاربران جذابیت قبلی رو نداره هم تغییر کرد. Marissa Mayer که از بیست کارمند مهم گوگل بود و به مدیریت یاهو رسید، از اصلاحات انجام شده لوگو خیلی دفاع کرد و این اصلاحات رو ساده و با توجه به دید مردم به سایتهای خبری دونست.

5

6- فیلیپس که در خبری اعلام کرده بودیم پر اصلاحترین لوگوی تاریخ لقب گرفته، مجدد به یکی از لوگوهای قدیمی خودش برگشته. بعد از بارها اصلاح، شرکت فیلیپس نوشتار خودش رو همراه با یک سپر که در لوگوهای قدیمیش هم بوده، مجددا همراه کرد.

6

7- گوگل رو به عنوان یک نماد از سادگی و بانک اطلاعات جستجو در جهان میشناسن. البته سالها در مورد لوگو و خط خطی های جایگزین این شرکت بحث های زیادی بود. بالاخره گوگل هم قبول کرد که اصلاحاتی رو انجام بده و این اصلاحات مثل همیشه ساده و اندک بودن و رنگ های لوگوی گوگل بصورت تخت و یکنواخت تغییر کرد.

7

8- شرکت مایکروسافت هم برای عقب نمودن از بازار اصلاحات لوگو، یه حرکت عجیب کرد. لوگوی موتور جستجوی بینگ که با هزینه ای بالا در مورد طراحی فونتش ایجاد شده بود، به یک فونت ساده روی آورد و در عوض نماد حرف اول اسم بینگ به نمادی جدید تغییر کرد. داستان بینگ و یاهو مثل هم هست. چون اکثر طراحان و هنرمندان، لوگوی جدید مایکروسافت رو یک فاجعه میدونن.

8

9- امروزه کمتر کسی هست که در دنیای موسیقی باشه و نام Spotify   رو نشنیده باشه. پخش محبوبترین موزیک های دنیا در این سایت، اونرو مشهورتر از همیشه نشون میده. از طرفی اصلاح لوگوی این شرکت که نماد قبلی رو از حالت سه بعدی و سایه پردازی خارج کرده، به شهرت این سایت اضافه کرده.

9

10- مرکز خرید معروف MOA در آمریکا هم از لوگوی قدیمی و کلاسیک خودش دست کشید و به یک لوگویی جدید با ترکیب بندی رنگی که بصورت ستاره دیده بشه رسید. استفاده از رنگهای روشن و ترکیب قسمتهایی از ستاره این لوگو، نمادی از تنوع محصولاتی هست که در مرکز خرید این فروشگاه ارایه میشه.  در ضمن این لوگو، یکی از بهترین لوگوهای دنیا از دید مطرح ترین طراحان گرافیک جهان هم انتخاب شده

10

ارسال یک پاسخ