پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

اصلاح اسناد ایندیزاین بروی iPad

0 152

یکی از شرکتهایی که برای ایندیزاین تولید پلاگینز میکنه DTPtools هست. خیلی از کاربران صفحه بند، این شرکت رو بخاطر برنامه خیلی مشهورش یعنی History Panel برای ایندیزاین میشناسن. پانلی که ادوبی به چه دلیل در ایندیزاین نگذاشته، ما هم نمیدونیم. شما با این پانل میتونین از History استفاده کنین. یعنی تمامی فعالیت های انجام شده در ایندیزاین رو بجای Undo و Redo کردن از طریق دکمه صفحه کلید یا منو و البته بصورت خیلی محدود، از طریق این پانل بصورت راحت انجام بدین. در ضمن برنامه ایلاستریتور هم متاسفانه پانل History نداره که بازهم همین شرکت DTP و سایت ادوبی، برای کاربران پلاگینز جداگانه ای رو به این منظور تهیه کردن.

پان آرت
از محصولات جدید این شرکت برنامه کوچیکی هست که قابلیت اصلاح فایلهای ایندیزاین رو در iPad میده. البته اگه سند خودتون رو با قالب IDML در ایندیزاین ذخیره کنین، میتونین در ورژن های قدیمی ایندیزاین فایلتون رو باز کنین.
با این پلاگینز میتونین سند رو بصورت IDML ذخیره و در iPad  باز و براحتی فریمهای متن و مکان تصاویر و اصلاحات دیگه رو انجام بدین. از امکانات جدید این نسخه میتونیم به لیست فونتهای بکار برده شده، بهبود وضعیت جایگزینی فونتها، لیست کردن رنگهای استفاده شده یا آماده کردن سند برای خروجی به iPhone هم اشاره کنیم. این پلاگینز رو میشه از طریق Apple App Store با قیمت تقریبی 20 دلار خریداری کرد.

منتشر شده در نسخه ششم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ