پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

بالاخره فیس‌بوک هم تسلیم شد!

0 120

چه بخوایم، چه نخوایم با دنیای دیجیتال درگیر میشیم. مگر اینکه خودتون رو کلا بکشین کنار. این موضوع از این بابت هست که حتی اگه به طراحی دیجیتال هم کاری نداشته باشین و کل کارهاتون رو با هنر دستی انجام بدین، بالاخره یه جایی مثل فیس بوک رو پیدا میکنین که کارهاتون رو برای نمایش وارد اونجا کنین. حالا دیگه دنیای دیجیتال میاد دنبال شما. کاش برنامه به همینجا ختم میشد، یوتیوب و توییتر هم از چند وقت دیگه تبلیغاتی مبتنی بر برنامه ادوبی ارایه میکنن. اونجاست که شما دیگه راهی ندارین بجز ارتباط با این هیولای گرافیک و تبلیغات، یعنی ادوبی.

اگه دقت کرده باشین فیس بوک گاهی پیامی به شما میده مبنی بر اینکه اطلاعات خودتون رو تبلیغ کنین. کمتر کسی هست که در ایران بخواد از این امکانات استفاده کنه، اما اگه به بازاریابی دیجیتالی اعتقاد داشته باشین، حتما با پرداخت حق عضویت خیلی خیلی کوچولو، یعنی همون یه قرون دوزار؛ لینک صفحه خودتون رو به تبلیغات فیس بوکی میسپارین.

panartmag.com

قبل از این، فیس بوک از برنامه های خودش برای تبلیغ استفاده میکرد. اما ادوبی به این زاکربرگ هم رحم نکرد و برنامه ای رو بهش پیشنهاد داد که برای تبلیغات از اون استفاده کنه. برنامه ای به اسم Media Optimizer. فیس بوک رسما اعلام کرد که بطور آزمایشی از نسخه بتای این برنامه، برای آنالیز کردن اطلاعات، کاهش حجم اسناد و نمایش پروفایل دیجیتال کاربرهاش میخواد برای تبلیغات استفاده کنه. قبل از این فیس بوک پلتفرم خودش رو برای آنالیز و تبلیغات داشت اما ادوبی به این زاکربرگ بیچاره هم رحم نکرد و راضیش کرد و فیس‌بوک هم بعد مدتی دیگه! از امکانات ادوبی استفاده میکنه. پس اگه چند وقت دیگه خواستین یه اسلاید تصاویر در فیس بوک برای نمایش کارهاتون بسازین و دیدین پیغامی اومد و گفت “اول باید عضو سایت ادوبی بشین” تعجب نکنین.

بهرحال این برنامه جدید ادوبی که عضو کوچیکی از ابر دیجیتال بازاریابی هست، چند تا کار انجام میده و مهمترینش ارایه آمار و اطلاعات از صفحه یا سایت شماست. دوستانی که Page در فیس بوک ساختن، با قسمت آنالیزور صفحه آشنا هستن که اطلاعات نموداری برای بازدید از صفحشون ارایه میده. یعنی از چند وقت دیگه این نمودار و اینکه چند نفر از صفحه یا یه مطلب شما دیدن کردن، میفته دست ادوبی.

از کارهای دیگه‌ی این برنامه ساخت سیستم جستجو، مدیریت محتوا و ارایه بهترین موقعیت برای نحوه تبلیغ هست. فرض رو به این بگذاریم که شما عکسی رو مثلا یه نقاشی آبرنگ که از ایده هاتون تراوش کرده و روی کاغذ فابریانو! طراحی کردید رو میخواین در سایتی تبلیغ کنین. خیلی بهتر هست که این سایت شامل هنرمندان نقاش باشه، اون هم در سبک آبرنگ. حالا با ابر دیجیتال ادوبی و برنامه بهینه ساز جدیدش، میتونین سایتهایی با شاخص آبرنگ، نقاشی، فابریانو و حتی محدوده جغرافیایی خاصی رو پیدا کنین و اگه دیدین آمار بازدیدش با احتمالات شما نزدیکتر هست، در اون سایت شروع کنین آپلود کردن کارهاتون تا کار تبلیغ و خرید رو انجام داده باشین.

[divider_adv topwidth=”0″ bottomwidth=”0″ linecolor=”#adadad” ]
منتشر شده در نسخه چهارم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ