پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

تصویرسازی ژاپنی به سبک مانـگا

0 440

اکثر طراحان کاراکتر با Manga آشنا هستن. کاراکترهایی که از یک سبک ژاپنی گسترش پیدا کرد و اونقدر محبوبیت زیادی پیدا کرد که حالا حتی در اروپا و آمریکا هم بهترین طراحان وقت بسیاری رو برای خلق کاراکترهای مانگا صرف میکنن تا برای استفاده در استوری بوردها، برنامه های انیمیشن و کارتنی  بتونن شخصیت مناسبی رو خلق کنن.

پان آرت

یکی از نرم افزارهایی که برای ساخت این کاراکترها تولید شده، Manga Studio EX هست. البته محاله از کاربران حرفه ای در حلق کاراکتر با Poser باشین و برنامه Manga رو نشناسین. چون هردو محصول یک شرکت هستن و در نسخه های قبلی هم به برنامه Poser و اشتراک کاری اون با مانگا اشاره شد. بهرحال نسخه جدیدی از این برنامه برای ساخت کاراکتر های مانگا ارائه شده.
میتونین تصویر ابتدایی خودتون رو اسکن کنین و با ابزارهای تبدیل این برنامه، تصویر رو به یک کاراکتر برداری تبدیل کنین. از طرفی امکانات 2 و 3 بعدی همراه با ساخت رنگ و طراحی و در نهایت خروجی در این برنامه وجود داره. مثل اکثر برنامه های برداری گرافیک شما میتونین قلموهای ویژه ای رو برای نقاشی کاراکتر استفاده کنین. تکنیک در کنار ابزارهای برنامه، استفاده از آب رنگ، مداد رنگی با رنگ روغن رو خیلی راحت کرده. در نسخه جدید برنامه Manga Studio شما از قالبهای آماده هم میتونین استفاده کنین. سازگاری برنامه در لایه بندی، همزمانی امکان استفاده با فتوشاپ، امکان خروجی مناسب تصویری مثل JPG و حتی امکان اضافه کردن متن در چندین صفحه مختلف در برنامه بسیار تقویت شده و برخی از این امکانات هم بتازگی وارد برنامه شدن.

[justified_image_grid ids=”580,581,582,583″]

[do action=”test” pagenum=”51″ title=”نسخه هشتم”/]

ارسال یک پاسخ