پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

طراحی وب و برنامه های ادوبی

0 115

قصه اینطور شروع شد که یک زبان برنامه نویسی برای طراحی صفحات وب ایجاد شد. نسخه هایی از این برنامه تولید و تا نسخه چهارم که دیگه بسیار خسته کننده شده بود، برنامه نشر میشد. تا این زمان برنامه Flash در صدر اول انیمیشن و گرافیک متحرک وب خودنمایی میکرد. گروهی از برنامه نویسان که بصورت خودجوش در دنیای وب فعال بودن، از این مسئله که زبان قدیمی HTML چرا هنوز تغییر خاصی پیدا نکرده، کلی شاکی میشن! و شروع میکنن به اصلاح این زبان. نسخه HTML5 اونقدر پیشرفت کرد که ادوبی برنامه‌ای سازگار با اونرو به اسم Edge وارد بازار میکنه.

panartmag.com

این برنامه به شما امکان میده که با داشتن حداقل اطلاعات برنامه نویسی، سایت خودتون رو درست کنین. البته برنامه Edge زیرشاخه های دیگه‌ای هم داره که با ترکیب اونها میتونین یه سفره‌ی کامل وب سایتی راه بندازین. مثل Edge Reflow یا Edge Animate. البته هیچ چیز نمیتونه جای برنامه Flash رو در ساخت سی‌دی‌های مالتی‌مدیا بگیره، اما برای طراحی وب باید طراحان خودشون رو با Edge و Dreamweaver تطبیق بدن. چون از لحاظ متحرک‌سازی وب، اونقدر حجم و جذابیت در HTML5 بالا رفته که ادوبی هم با ساخت مجموعه‌ی Edge خودش رو میخواد به این زبان جدید برسونه.

از Adobe Edge Reflow و بقیه برنامه‌های Edge میتونین برای ساخت انیمیشن‌های ساده تحت وب، با کیفیت بالا، حجم کم و سرعت اجرای بالا استفاده کنین. همینطور ساختار فونتها در HTML5 خیلی تغییر کرده و ادوبی هم با برنامه‌های خودش این پیشرفت‌ها رو به کاربراش هدیه داده.

منتشر شده در نسخه چهارم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ