پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر

564

هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر

کتاب «هنر بعد از ۱۹۶۰» نوشته مایکل آرچر و ترجمه کتایون یوسفی، از مجموعه پرونده های «خلاصه کتاب های هنر» است که در بخش پژوهشی سایت تندیس منتشر می گردد. این کتاب توسط سارا بافتی‌زاده خلاصه شده است و در چندین قسمت منتشر خواهد شد. پرونده های تلخیص کتاب ها جهت معرفی کتاب های هنر و معرفی مختصر آن ها برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. در مقدمه این کتاب اینطور بیان شده است که:

اولین چیزی که در مورد هنر امروز در مقایسه با حتی چند دهه گذشته جلب نظر می کند کثرت بی سابقه سبک ها ، فرم ها ، تجارب و برنامه هاست . به نظر می رسد که هرچه بیشتر می بینیم ، این سوال در ذهن ما قوی تر می شود که این آثار با چه معیاری هنر محسوب شده اند . دیگر نمی توان تعداد محدودی متریال خاص را به عنوان رسانه هنری نام برد : نه تنها رنگ روغنی ،‌که فلز و سنگ و حتی هوا ، نور ، صدا ،‌کلمات مردم ، زباله ، چیدمان های چند رسانه ای و هرچیز دیگری در هنر امروز حضور دارد ، و آن تکنیک ها و روش های سنتی که هنر بودن یک اثر را تضمین می کردند ، دیگر رنگ باخته است . هنرمند امروز بیشترین آزادی ممکن را در انتخاب نوع رسانه و تکنیک انتقال پیام دارد . فضای هنری امروز بی نهایت سیال به نظر می رسد و نقاط ارجاع ثابت چندانی ندارد . به این ترتیب همان سوالات همیشگی ، قویتر از قبل ،‌ باقی اند : چه چیزی ( به عنوان هنر ) باید ساخت و چگونه باید آن را ارائه کرد ، چگونه باید آن را قضاوت و تفسیر نمود ، و درست ، کدام است ؟

لینک به متن کامل بخش نخست پرونده
لینک به متن کامل بخش دوم پرونده

هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.